כמו עוד הרבה דברים שנוצרו בעולמנו, שאיש גם לא חשב שהם יישארו במשך מאות שנים, כך גם הווילונות. הם התחילו את הקריירה שלהם כדי להפריד בין אנשים ומשפחות שדרו בחדרים באותה דירה. אנחנו מדברים על העיירות הקטנות בהם דרו אנשים בכפיפה אחת, ביניהם דלתות ואפילו בלי מנעול ולכן היו חייבים משהו שיפריד בין חדר לחדר
תחילה היו כמובן הווילונות במטרה להפריד והספיקה פיסת בד אחת מספיק גדולה, כדי לחצוץ בין דלתות החדרים. מאוחר יותר אנשים מצאו שזה דווקא די נוח ומוסיף יופי, וכך נולדו ווילונות.
אם אתה עשיר היו לך וילונות מברוקד
ברוקד הוא אחד מהבדים הכי יקרים שיש. הוא עשוי מחוטי משי בשילוב עם חוטי מתכת והדוגמה היא בדרך כלל של פרחים בגלל שמדלגים באריגה על קבוצת חוטים ויוצרים אריגת ג'קארד.
זהו בד ששימש בעבר לתפירת וילונות בהיכלים, ארמונות ואחוזות של נסיכים ואנשי האצולה. הבד הזה נראה יוקרתי ובהחלט התאים לסגנון הריהוט העתיק הקלאסי שהיה בארמונות ועבר מדור לדור.
וילונות ברוקד משדרים משהו מאוד יוקרתי ואציל. הבד מאוד נוצץ ובעבר בווילונות של ארמונות היו משלבים באריגה גם חוטי כסף או זהב אמתיים וכמובן שאת זה יכלו להרשות לעצמם רק רוזנים ונסיכים.
היום ממשיך לשמש הבד הזה בד לוילונות כאשר מה שהשתנה זה אולי צורת תפירת וילונות, אבל הבד נשאר יוקרתי, אהוד ויקר.
וילונות לבית סקנדינבי
זהו סגנון שדר לאחרונה בתור תת סגנון של ז'אנר הסגנון המודרני. סגנון מודרני מאופיין במינימליזם ובקווים ישרים. כלומר גם וילונות לבית בסגנון מודרני לא יהיו מכווצים, או עם וולאנים וכו'. הם יהיו וילונות חלקים בצבע כלשהו ואולי גם בשני צבעים מאותה משפחה, אבל הם לא יהיו וילונות ברוקד וגם לא שופעי אריג.
הסגנון הסקנדינבי הגיע יחד עם הסגנון המודרני או יש לומר הוא נגזרת שלו. זהו סגנון נקי מאוד, מינימליסטי עם מעט מאוד פריטים בכל חלל ובעיקר הרבה מהם לבנים לגמרי, כולל ספה ושטיח למרות שזה לא כזה פרקטי. (האם ייתכן שבבית כזה מבקשים מאנשים להוריד את הנעליים).
סגנון סקנדינבי משדר אסתטיקה והרבה לבן וכמובן שיש קשר גדול בין הסגנון הזה לשלג.
וילונות למשרד ארכיטקטים
גם משרד ארכיטקטים זקוק לווילונות וכמי שאחראים בעצם על הנושא על עיצוב פנים וסגנון, ברור שההחלטה איזה וילונות לתלות במשרד תהיה זהה להחלטה שהם יקבלו בנוגע לווילונות ללקוח שלהם.
וילונות במשרד ארכיטקטים כמו בכל משרד אחר, צריכים לייצג את סגנון העיצוב של המשרד ולייצג את בעלי המשרד. כאשר מדובר במשרד ארכיטקטים, השיקול של איזה וילונות לתלות גדול לעין ערוך, משום שהלקוחות שנכנסים ומזמינים את הארכיטקט לעצב להם את הבית, מתרשמים גם מעיצוב המשרד שלו והרבה פעמים זה מה שיכול להכריע אם הם יזמינו ממנו עבודה או לא.
וילונות בקמפיין בפייסבוק
בגלל שיש המון סוגי וילונות זה יהיה מאוד נכון לצאת עם קמפיין פרסום בפייסבוק לווילונות מכל מיני סוגים ולהציג בכל פוסט, כל פעם וילון מסוג אחר.
סדרה של מודעות כאלה במסגרת קמפיין בפייסבוק בהחלט יכולה למשוך את עיניהם של הגולשים ומי יודע אולי יצאו מזה כמה לקוחות.
כיוון שווילונות הם מוצר שטוח, רצוי לא לצלם אותם תלויים אלא בתנוחות שונות שיעניקו להם יותר עומק ועניין. למשל כאשר מצלמים בדים, הרבה פעמים מתעטפת בהם דוגמנית, נדמה לי שאפשר לעשות את זה גם עם וילונות.